Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παιχνίδια στον ψηφιακό εκφοβισμό [cyberbullying]
Τα τελευταία χρόνια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια έχουν γίνει ολοένα και πιο δημοφιλή σε ανθρώπους όλων των ηλικιών.
Ενώ αυτές οι πλατφόρμες προσφέρουν πολλά οφέλη, παρουσιάζουν επίσης μια νέα και ανησυχητική τάση. Τον ψηφιακό εκφοβισμό. Το cyberbullying έχει γίνει αυξανόμενο πρόβλημα. Ιδιαίτερα μεταξύ των νέων, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια να αποτελούν βασική πηγή αυτής της συμπεριφοράς.
Παρακάτω, θα διερευνήσουμε εν τάχει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια για να εκφοβίσουν άλλους. Και τι μπορεί να γίνει για να αποτρέψουμε και να αντιμετωπίσουμε τον ψηφιακό εκφοβισμό.
Ψηφιακός εκφοβισμός στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων και στα διαδικτυακά παιχνίδια
Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Twitter και το Instagram επιτρέπουν στους χρήστες να συνδέονται με άλλους, σε όλο τον κόσμο. Αν και αυτό μπορεί να είναι θετικό, σημαίνει επίσης ότι οι άνθρωποι μπορούν να εκτεθούν σε αρνητικές συμπεριφορές όπως π.χ τον ψηφιακό εκφοβισμό.
Το cyberbullying περιλαμβάνει τη χρήση τεχνολογίας, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την παρενόχληση bullying (εκφοβισμό) ή τον εξευτελισμό κάποιου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη διάδοση φημών, τη δημοσίευση ντροπιαστικών και φωτογραφιών με σεξουαλικό περισχόμενο ή βίντεο και την αποστολή απειλητικών μηνυμάτων.
Τα διαδικτυακά παιχνίδια, ιδιαίτερα τα παιχνίδια με πολλούς παίκτες, παρέχουν στους “νταήδες” επίσης μια πλατφόρμα για εκφοβιστική συμπεριφορά. Σε αυτά τα παιχνίδια, οι παίκτες μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω λειτουργιών συνομιλίας. Ενώ ορισμένα παιχνίδια επιτρέπουν ακόμη και στους παίκτες να στέλνουν προσωπικά υβριστικά μηνύματα. Αυτό μπορεί να διευκολύνει τους “νταήδες” να στοχεύουν άλλους παίκτες με υβριστικά ή απειλητικά μηνύματα.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβλαβή όταν πρόκειται για ψηφιακό bullying (cyber-εκφοβισμό) είναι η ανωνυμία που παρέχουν. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν ψεύτικους ή ανώνυμους λογαριασμούς, για να παρενοχλήσουν άλλους. Γεγονός που καθιστά δύσκολο τον εντοπισμό των δραστών.
Επιπλέον, το γεγονός ότι η επικοινωνία είναι συχνά γραπτή και όχι προφορική σημαίνει ότι, οι νταήδες μπορεί να είναι πιο επιθετικοί. Και να λένε πράγματα που μπορεί να μην πουν αυτοπροσώπως [face to face].
Οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να κρυφτούν πίσω από τις οθόνες τους στον ψηφιακό εκφοβισμό
Ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στον διαδικτυακό bullying (ψηφιακός εκφοβισμό) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να κρυφτούν, πίσω από τις οθόνες τους. Αυτό μπορεί να τους κάνει να αισθάνονται πιο δυνατοί. Και ενθαρρύνονται να πουν πράγματα που μπορεί να μην είχαν τα κότσια να πουν πρόσωπο με πρόσωπο. Αυτή η έλλειψη λογοδοσίας μπορεί να κάνει το πρόβλημα πολύ χειρότερο. Καθώς οι νταήδες μπορούν να συνεχίσουν τη συμπεριφορά τους, χωρίς φόβο για επιπτώσεις.
Λοιπόν, τι μπορεί να γίνει για να αποφευχθεί το bullying (εκφοβισμός) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια;
Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καταπολέμηση αυτού του ζητήματος. Ένα από τα πιο αποτελεσματικά είναι η εκπαίδευση.
Διδάσκοντας στους ανθρώπους τις βλαβερές συνέπειες του εκφοβισμού και παρέχοντάς τους εργαλεία για να τον αντιμετωπίσουν, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα που να είναι λιγότερο ανεκτή σε αυτή τη συμπεριφορά.
Οι γονείς και οι δάσκαλοι μπορούν επίσης να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του εκφοβισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα διαδικτυακά παιχνίδια. Παρακολουθώντας τις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών τους και θέτοντας σαφή όρια, οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν να διασφαλίσουν ότι τα παιδιά τους να χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες με ασφάλεια και υπευθυνότητα.
Οι δάσκαλοι μπορούν επίσης να βοηθήσουν ενσωματώνοντας στα προγράμματα σπουδών τους μαθήματα σχετικά με την ψηφιακή ιθαγένεια και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Αποτροπή του ψηφιακού bullying (cyber-εκφοβισμού) στις πλατφόρμες των social media
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι εταιρείες διαδικτυακών παιχνιδιών μπορούν επίσης να κάνουν ενέργειες για να αποτρέψουν τον ψηφιακό εκφοβισμό στις πλατφόρμες τους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εφαρμογή πολιτικών που απαγορεύουν τη συμπεριφορά εκφοβισμού. Με την πιο στενή παρακολούθηση της δραστηριότητας των χρηστών για τον εντοπισμό τους. Και με την αντιμετώπιση περιπτώσεων εκφοβισμού παρέχοντας στους χρήστες, εργαλεία για τον αποκλεισμό ή την αναφορά καταχρηστικών λογαριασμών.
Οι εταιρείες μπορούν επίσης να εργαστούν για να δημιουργήσουν μια θετική και χωρίς αποκλεισμούς κουλτούρα στις πλατφόρμες τους. Προωθώντας την ευγένεια, την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό.
Τέλος, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την καταπολέμηση του εκφοβισμού. Πολλοί οργανισμοί και ιδιώτες χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με το θέμα. Και να παρέχουν πόρους και υποστήριξη στα θύματα. Αξιοποιώντας έτσι και την δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του διαδικτυακού παιχνιδιού. Ώστε να μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
Συμπερασματικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια έχουν προσφέρει νέους δρόμους για το bullying (εκφοβισμό). Το οποίο μπορεί να έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες για τα θύματα.
Ωστόσο, δουλεύοντας όλοι μαζί μπορούμε. Για να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους σχετικά με τις βλάβες του ψηφιακού εκφοβισμού. Θέτοντας σαφή όρια και προωθώντας θετικές και χωρίς αποκλεισμούς πολιτισμό. Με τον τρόπο αυτό θα καταπολεμήσουμε αυτό το ζήτημα. Και θα δημιουργήσουμε ένα ασφαλέστερο και πιο υποστηρικτικό διαδικτυακό. περιβάλλον για όλους. Δημιουργώντας πολιτισμό και κουλτούρα συμπόνοιας.
Ας χρησιμοποιήσουμε αυτές τις πλατφόρμες για να οικοδομήσουμε. Όχι να γκρεμίσουμε… Και να δημιουργήσουμε έναν κόσμο, όπου ο ψηφιακός εκφοβισμός -cyber-bullying, δεν έχει θέση….