Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας και Καταγγελίας Bullying στην Ελλάδα

Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας και Καταγγελίας Bullying στην Ελλάδα
Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας και Καταγγελίας Bullying

Ο εκφοβισμός και η βία αποτελούν σοβαρά ζητήματα που επηρεάζουν την ψυχική υγεία και την ασφάλεια μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, στην Ελλάδα παρέχονται πολλαπλές τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης, οι οποίες προσφέρουν δωρεάν συμβουλευτική και βοήθεια, σε περιπτώσεις bullying και άλλων περιστατικών βίας.

Παρακάτω, συγκεντρώσαμε τις κύριες διαθέσιμες γραμμές βοήθειας, οι οποίες απευθύνονται σε παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς.


1. 24ωρη Τηλεφωνική Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ) – 197

  • Περιγραφή: Αυτή η τηλεφωνική γραμμή είναι ανοιχτή 24 ώρες το 24ωρο και προσφέρεται χωρίς χρέωση, παρέχοντας άμεση κοινωνική βοήθεια και ψυχολογική υποστήριξη. Η ΕΚΚΑ, μέσω της γραμμής αυτής, προσφέρει βοήθεια σε όσους βρίσκονται σε κατάσταση κρίσης ή αντιμετωπίζουν περιστατικά βίας και εκφοβισμού.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά, εφήβους, γονείς και άλλους ευάλωτους πολίτες που χρειάζονται άμεση υποστήριξη σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού.

2. Συνήγορος του Παιδιού213 1306 744 και 213 1306 710

  • Περιγραφή: Αυτή η υπηρεσία είναι διαθέσιμη τις καθημερινές από τις 09:00 έως τις 16:00 και υποστηρίζει τα δικαιώματα των παιδιών παρέχοντας καθοδήγηση και συμβουλευτική για περιπτώσεις εκφοβισμού και άλλες μορφές παραβίασης δικαιωμάτων.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά, γονείς και κηδεμόνες που χρειάζονται βοήθεια για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών και την αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού.

3. Γραμμή για τα Παιδιά – 800 1132 000

  • Περιγραφή: Αυτή η τηλεφωνική γραμμή λειτουργεί χωρίς χρέωση από σταθερό τηλέφωνο και παρέχει καθημερινά υποστήριξη από τις 09:00 έως τις 16:00. Στόχος της είναι να προσφέρει βοήθεια και συμβουλές σε παιδιά και γονείς για περιστατικά βίας, κακοποίησης και εκφοβισμού.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά και γονείς που αναζητούν άμεση βοήθεια και συμβουλευτική σε περιπτώσεις εκφοβισμού και ψυχολογικής πίεσης.

4. Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης (Υπουργείο Υγείας) – 10306

  • Περιγραφή: Αυτή η γραμμή λειτουργεί καθημερινά από τις 09:00 έως τις 21:00 και παρέχει ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη για θέματα βίας και επιθετικής συμπεριφοράς σε παιδιά και εφήβους. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού, προσφέροντας πολύτιμη καθοδήγηση σε όσους την χρειάζονται.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά, εφήβους και οικογένειες που βιώνουν ή αντιμετωπίζουν προκλήσεις σε θέματα εκφοβισμού και βίας.

5. Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος – 11188

  • Περιγραφή: Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος παρέχει 24ωρη τηλεφωνική υποστήριξη για καταγγελίες που σχετίζονται με ηλεκτρονικό εκφοβισμό και εγκλήματα στον κυβερνοχώρο. Η γραμμή αυτή βοηθά τα θύματα να αναφέρουν περιστατικά εκφοβισμού μέσω διαδικτύου και να λάβουν άμεση υποστήριξη.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να καταγγείλουν περιστατικά διαδικτυακού εκφοβισμού ή να λάβουν πληροφορίες και καθοδήγηση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

6. Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας – 1107

  • Περιγραφή: Αυτή η γραμμή είναι διαθέσιμη 24 ώρες την ημέρα και παρέχει συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά και εφήβους. Λειτουργεί ως μέσο προστασίας και παρέχει την αναγκαία καθοδήγηση σε ανήλικους που αντιμετωπίζουν περιστατικά κακοποίησης ή εκφοβισμού.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά και εφήβους που χρειάζονται ψυχολογική και συμβουλευτική υποστήριξη.

7. ΕΛΙΖΑ Γραμμή Παιδιών – 10454

  • Περιγραφή: Η γραμμή αυτή λειτουργεί καθημερινά από τις 10:00 έως τις 20:00 και επικεντρώνεται στην υποστήριξη επαγγελματιών που ασχολούνται με παιδιά και εφήβους. Παρέχει καθοδήγηση για την αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και τη διασύνδεση με άλλες υπηρεσίες, διευκολύνοντας τη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων.
  • Απευθύνεται σε: Επαγγελματίες που δουλεύουν με παιδιά και εφήβους και χρειάζονται καθοδήγηση σε περιπτώσεις κακοποίησης και εκφοβισμού.

8. Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή Βοήθειας για τα Παιδιά SOS (Το Χαμόγελο του Παιδιού) – 1056

  • Περιγραφή: Αυτή η ανώνυμη γραμμή είναι διαθέσιμη χωρίς χρέωση και λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο. Προσφέρει άμεση βοήθεια για παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο. Μέσω της τηλεφωνικής επικοινωνίας και της εφαρμογής chat, τα παιδιά μπορούν να μιλήσουν ανώνυμα και να λάβουν υποστήριξη σε καταστάσεις εκφοβισμού ή κακοποίησης.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά και εφήβους που βρίσκονται σε κίνδυνο και αναζητούν άμεση υποστήριξη.

9. Ευρωπαϊκή Γραμμή Στήριξης Παιδιών & Εφήβων – 116111

  • Περιγραφή: Διαθέσιμη όλο το 24ωρο, αυτή η γραμμή παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη σε παιδιά και εφήβους. Αποτελεί μέρος του δικτύου υποστήριξης που προσφέρει το Χαμόγελο του Παιδιού και βοηθά τα παιδιά να αντιμετωπίσουν περιστατικά βίας, εκφοβισμού ή άλλες ψυχολογικές προκλήσεις.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά και εφήβους που χρειάζονται συμβουλευτική υποστήριξη σε δύσκολες καταστάσεις.

10. Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά – 116000

  • Περιγραφή: Αυτή η τηλεφωνική γραμμή παρέχει 24ωρη υποστήριξη για περιστατικά εξαφανίσεων παιδιών. Ειδικεύεται στην υποστήριξη παιδιών που έχουν εξαφανιστεί ή που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης, προσφέροντας άμεση βοήθεια για τον εντοπισμό και την προστασία τους.
  • Απευθύνεται σε: Γονείς και συγγενείς παιδιών που έχουν εξαφανιστεί, καθώς και σε παιδιά που χρειάζονται άμεση προστασία και βοήθεια.

11. Τηλεφωνική Γραμμή Βοήθειας «Μαζί για το Παιδί» – 11525

  • Περιγραφή: Παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς ανήλικων παιδιών, εκπαιδευτικούς και παιδιά ηλικίας άνω των 12 ετών. Λειτουργεί καθημερινά από τις 09:00 έως τις 19:00 και προσφέρει καθοδήγηση σε θέματα ψυχικής υγείας, εκπαίδευσης και σχέσεων παιδιών με το περιβάλλον τους.
  • Απευθύνεται σε: Γονείς, εκπαιδευτικούς, και παιδιά άνω των 12 ετών που χρειάζονται υποστήριξη σε εκπαιδευτικά και ψυχοκοινωνικά ζητήματα.

12. Γραμμή Βοήθειας Help-line (Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου) – 210 6007686

  • Περιγραφή: Η γραμμή αυτή επικεντρώνεται στην παροχή συμβουλών και βοήθειας σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Λειτουργεί καθημερινά από τις 09:00 έως τις 17:00, ενώ υπάρχει και δυνατότητα για chat από τις 14:00 έως τις 17:00. Προσφέρει υποστήριξη σε θέματα όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός και οι διαδικτυακές απειλές.
  • Απευθύνεται σε: Παιδιά, εφήβους και γονείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα ή ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

13. Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης για ΛΟΑΤΚΙ+ Άτομα και το Οικογενειακό, Φιλικό, Σχολικό και Εργασιακό Περιβάλλον τους – 11528 «Δίπλα σου»

  • Περιγραφή: Αυτή η γραμμή παρέχει ψυχολογική υποστήριξη για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και τους οικείους τους, προσφέροντας έναν ασφαλή χώρο για συζήτηση θεμάτων που αφορούν την ταυτότητα, την αποδοχή και τις σχέσεις. Λειτουργεί καθημερινά από τις 10:00 έως τις 18:00 και παρέχει στήριξη σε άτομα που αντιμετωπίζουν ψυχολογικές και κοινωνικές προκλήσεις.
  • Απευθύνεται σε: ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και το ευρύτερο περιβάλλον τους (οικογενειακό, φιλικό, σχολικό, εργασιακό) που χρειάζονται υποστήριξη και καθοδήγηση σε θέματα ταυτότητας και αποδοχής.

Αυτές οι γραμμές υποστήριξης αποτελούν πολύτιμες πηγές βοήθειας και καθοδήγησης για όσους βιώνουν ή αντιμετωπίζουν καταστάσεις εκφοβισμού και ψυχολογικής πίεσης. Είναι σημαντικό να ενθαρρύνονται τα παιδιά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιούν τις υπηρεσίες αυτές για να εξασφαλίσουν τη σωματική και ψυχική τους ασφάλεια, καθώς και την προάσπιση των δικαιωμάτων τους.